در حاشیه این مسابقه که تماشاچیان آن بیشتر افراد عراقی بوده و در مجموع  ظرفیت یک پنجم صندلی های استادیوم را تکمیل نمودند به هنگام بازی دو تیم شعارها و کلمات رکیکی علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران سر دادند.

نظر به حضور بازیکنان تیم استقلال از جمهوری اسلامی ایران ، در شهر اربیل برای مسابقه فوتبال  با تیم الشرطه عراق در استادیوم ورزشی شهر اربیل ، اینجانب وابسته فرهنگی ج.ا.ایران در اربیل به همراه سرکنسول اربیل وچندتن از کارشناسان کنسولگری علی رغم فشردگی کار به مناسبت مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، پیرو هماهنگی قبلی دفتر کنسولگری اربیل ،  ساعت ۸ شب روز یکشنبه  مورخ ۲۰/۱۱/ ۱۳۹۸برای دیدار وخیرمقدم به اعضای این تیم به محل اقامت ایشان در هتل کریستال اربیل رفتیم ، که مسئول این تیم برای  دیدار همه افراد کنسولگری با ایشان  به دلیل خستگی و حفظ آرامش بازیکنان !!!! مخالفت کرد ، تصمیم بر آن شد تعداد دونفر از علاقه مندان این تیم  به همراه آقای رشنودی سرکنسول ، برای دیدار با برخی از افراد به طبقات بالاتر هتل مراجعه کنند که این کار نیز در مدت ۵ دقیقه انجام شد.

                مسابقه تیم فوتبال استقلال جمهوری اسلامی ایران والشرطه عراق  در تاریخ ۲۱/۱۱/۱۳۹۸

     این مسابقه نیز با حضور بازیکنان تیم استقلال وتیم الشرطه عراق ، وحضور علاقه مندان به ورزش فوتبال ایران وعراق در زمین چمن تنها استادیوم شهر اربیل علی رغم سرمای شدید در ساعت ۱۸ شروع شد .

    در حاشیه این مسابقه که تماشاچیان آن بیشتر افراد عراقی بوده ودر مجموع  ظرفیت یک پنجم صندلی های استادیوم را تکمیل نمودند به هنگام بازی دو تیم شعارها وکلمات رکیکی برعلیه جمهوری اسلامی و مردم ایران سر دادند که به علت حضور اندک جمعیت ایرانی کسی برخوردی با این موضوع نداشت اما بازتاب مختصری در چند رسانه داخلی اقلیم ایجاد نمود.

 توضیح :

 -با توجه به قیمت بلیط ورودی به استادیوم اربیل برای تماشاچیان فوتبال به مبلغ ۱۵$ ، هماهنگی لازم از طرف وابسته فرهنگی ج.ا.ایران در اربیل با معاون ورزشی وزیر فرهنگ وجوانان  اقلیم  کردستان انجام شد ، تا مبلغ دریافتی هزینه بلیط ورودی از ایرانیان مبلغ ۵۰۰۰ دینار عراقی باشد هرچند تعداد درخواست کنندگان  درنهایت اندک بود.

- برای تعداد ۱۰ نفر از همکاران کنسولگری اربیل نیزتعدادی  صندلی در جایگاه ویژه اختصاص یافت  که تعدادی از همکاران علاقه مند پس از اتمام مراسم  جشن چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ،  از محل تالار سعد عبدالله به استادیوم مراجعه نمودند.

- قبل ویا بعد از  حضور تیم استقلال از ج.ا.ایران هیچگونه هماهنگی و یا اطلاع رسانی رسمی ،از سوی سازمانهای ذیربط در کشورمان و یا حتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با سرکنسولگری  ج.ا.ا در اربیل صورت نگرفته بود .

- حاشیه سازی وسردادن شعارعلیه ج.ا.ایران و دشنام به ملت ایران ((سارق، حرامی و...)) توسط  تعدادی از افراد عراقی عرب زبان  که تعدادجمعیت نسبتا زیادی در سطح اقلیم کردستان دارند در حین انجام مسابقه فوتبال قابل تامل بود وبنابه مشاهدات هیچگونه واکنشی در این خصوص ازسوی نیروهای انتظامی حاضر در استادیوم انجام نشد.

-  به نظر می رسد، باتوجه به التهابات موجود در جامعه عراق وبالطبع آن اقلیم کردستان ، نسبت به جمهوری اسلامی ایران ورود هرگونه گروههای ورزشی ،هنری وتجاری بدون هماهنگیهای لازم با نمایندگی های ج.ا.ا  درعراق واقلیم واطلاع ازآخرین وضعیت منطقه تبعات متفاوتی به دنبال خواهد داشت .

- عدم اطلاع رسانی از طریق سازمان ورزش وجوانان ومبادی ذیربط در کشورمان، مشکل دیگری است که امکان بستر سازی وایجاد شرایط بهینه در انجام این مسابقه را تحت الشعاع قرار داد.

کد خبر 898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =